Tekan Ayat

27 Oktober 2011

Sejarah Telefon Bimbitku

Filed under: Aku,Duit,Teknologi — tekanayat @ 11:59

– Alcatel..Benda pertama dibeli selepas dpt gaji pertama

– Yg lawak tu 3 bulan sebelum beli telefon ni aku dah ada sim card Celcom..Apa kejadah beli sim card dulu aku pun tak faham..maklum la budak baru habis belajar ni memang mudah kena tipu

– Beli kat member..rm 300..member beli baru pon rm 300 jugak..bangang betul soal kewangan..naif la katakan..

– Ada loud speaker..berlagak la..ckp dgn makwe pon pasang kuat2..kah kah..walkie talkie la konon

– nak charge kena letak kat stand..jadi henpon mcm ala2 berdiri..nampak cun kalo ltk kat atas almari perhiasan tapi kalau bateri habis seksa la..terpaksa pakai loud speaker..masa tu dah mula fikir pasal privacy..takkan semua benda nak on air..

 

– Siemen..Beli dgn member jugak lps gadai alcatel

– Gadai Alcatel tu pon lawak jugak..aku beli satu simcard Maxis rm100 dari member..ntah dari mana dia rembat..sekali lps pasang simcard telefon bunyi tak henti-henti siang mlm..aku rasa member tu rembat dari mana-mana wakil rakyat kot..terus aku jual skali dgn Alcatel dlm rm250..aman hidup aku..

– Bestnya henpon ni penuh dgn ciri-ciri eksekutif..warna hitam yg elegen..lampu kaler oren..tapi bateri tak kuat..jadi aku off kan lampunya..gila pakai henpon takde lampu..tapi selamber..

– yang penting takde antena pencucuk hidung..kih kih..

– Casing belakangnya ada getah bau wangi..sedap utk digrip..sedap jugak utk dikokak dek lipas..kuang hajo..buruk terus henpon aku..

– Tamat riwayat bila aku bagi kat mak aku..mak aku pass pulak kat adik2 aku..

 

– Tak ingat mcm mana aku dpt henpon ni..mungkin beli..mungkin jumpa..tapi tak mungkin curi sbb aku lelaki yg baik..sangaaat..tapi kalo tak silap aku beli dkt kedai henpon di Shah Alam..Second hand jugak..

– Dikira henpon yg agak up to date pada masa tu..lebih up to date la dari 3310..

– Lepas beli henpon ni aku terus setia dgn nokia sampai hari ini..

– Kalo tak silap aku terminate akaun celcom aku time pakai henpon ni..lps tu beli simcard Maxis second hand dgn harga rm150..yaaa..dan harga tu masih dianggap murah sbb masa tu simcard maxis yg baru berharga RM 235 kot..gila cekik darah..skrg rm 10 dah bole dpt..siap ada kredit kat dlm lagi..cilakak..

 

 

 

2 Komen »

  1. What’s up Dear, are you truly visiting this web site regularly, if so after that you will without doubt get fastidious knowledge.

    Komen oleh Lyda — 4 April 2013 @ 03:22 | Balas

  2. How long will I have eczema cream from ghana? If your kid sucks on the candy of another, you’re putting them at risk for developing complications. We compared notes and I told him he needed to see a doctor right away to report has any new or worsening symptoms.

    Komen oleh eczematreatments.info — 11 Julai 2013 @ 02:21 | Balas


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Tinggalkan komen

Blog di WordPress.com.